MTC

Het Medical Taping Concept ( MTC ) is van oorsprong een Aziatische tapemethode, die niet alleen een stabiliserende werking heeft op gewrichten, maar tevens de spierfunctie, de bloed- en lymfecirculatie stimuleert en ondersteunt. Het indicatiegebied is zeer uitgebreid.

• (Na)behandeling van blessures aan het bewegingapparaat zoals rug- en schouderklachten, maar ook knie- en kuitklachten
  • Verminderen van klachten door vloeistofstuwingen zoals oedeem en bloeduitstortingen.
  • Houdingscorrectie
  • Behandeling van problemen ontstaan door overbelasting(zoals muisarm, tennis- of golfarm)
  • Bestrijding van (spannings)hoofdpijn en zenuwpijn door beïnvloeding van het zenuwstelsel
  • Het gunstig beïnvloeden van organen zoals bij maagklachten

Curetape ondersteunt c.q. activeert de lichaamseigen herstelmechanismen, zonder de bewegingsvrijheid in te perken. Deze aanpak is in de praktijk veel effectiever dan bijvoorbeeld de klassieke aanpak van gelijksoortige blessures met conventionele witte sporttape.

medicaltaping.jpg   dreamstimemedium_19044063.jpg

Extra info

Verklaring van het principe van taping

De elastische CureTape® zorgt door een speciale manier van aanbrengen dat de huid lokaal wordt gelift. Hierdoor wordt onmiddelijk de druk onderhuids verminderd in het blessuregebied, waardoor de bloedsomloop en de lymfestroom zich (lokaal) kunnen herstellen. Als gevolg hiervan neemt de druk op de pijnreceptoren af en de pijn vermindert of verdwijnt daardoor zelfs helemaal. Door het genezingsproces op deze manier continu te ondersteunen wordt gezorgd voor een effect dat zich verder uitstrekt dan de reguliere behandeling van een half uur. Omdat CureTape® meerdere dagen kan blijven zitten, ook tijdens douchen en zwemmen, ontstaat een unieke 24-uurs behandeling.

Gevolg: pijnvermindering en een snellere genezing